dilluns, 16 de desembre del 2013

16 de desembre Més Música, Solidaritat i per fi podem anar a Paris en TGV !


Tal dia com avui del 1770 Ludwing van Beethoven va neixer a Bonn (Alemania). Pianista, director  d’orquestra, compositor de música clásica, es considerat com el principal precursor de la transició del clasicisme al romanticisme i geni universal. El seu art es va expressar en nombrosos gèneres i tot i que les simfonies van ser la font principal de la seva popularitat internacional, el seu impacte va resultar ser sobretot significatiu a les obres per a piano i música de cambra. La seva producció inclou els gèneres pianístics (32 sonates per a piano), de cambra (16 quartets de corda, 7 trios, 10 sonates per a violí i piano), vocal (lieder i una òpera: Fidelio), concertant (5 concerts per a piano i orquestra, un per a violí i orquestra) i orquestral (9 simfonies, obertures, etc.). La música del quart moviment de la novena simfonia, està basada en l'Oda a l'Alegria de Friedrich von Schiller i va ser elegida Himne de la Unió Europea.

L’any 1893 Anton Dvorák estrena en el Carnegie Hall de Nueva York la seva Simfonia n.º 9 en mi menor, Op. 95 anomenada també la "Simfonia del nou món" amb gran èxit de públic. En aquesta obra sintetitza les seves sensacions en el viatge que va fer al llarg dels Estats Units i mostra l’entusiasme que té per la música india i negra al llarg de toda la composició.

La màxima expressió de la solidaritat catalana la trobem en la Marató de TV3 que, any reara anys va pulveritzant rècords. La suma de tots fa un producte molt millor que aconsegueix que equips d’investigadors puguin continuar les seves recerques mèdiques per la prevenció o el tractament de les diferents malalties a les quals es dediquen els programes.  Una gran feina de sensibilització i actuació. La visibilitat de malalts i les seves famílies, d’equips mèdics d’atenció i investigació, sense convertir-ho en espectacle és la clau. Aquest any, novament gran programa presentat per  Núria Solé i Roger de Gràcia. La recaptació al final del programa d’avui és de 9.550.109 € però no és la suma final, encara queda un temps perque es tanquin definitivament les aportacions.

Fa vint anys que va començar a dissenyar-se la línia d'alta velocitat entre Barcelona i París com un eix de connexió moderna amb Europa. Han passat, vint-i-dos anys des de les primeres negociacions... Ahir va circularà el primer TGV entre Barcelona i Paris. Un recorregut de poc més de sis hores que, si França acaba d'adaptar tot el seu recorregut, podria quedar en poc més de quatre. S’han venut més de trenta mil bitllets per aquests primers dies... ens anem acostant a Europa?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada